Vi börjar med Marketing Hub, kanske en av HubSpots mest kända del.
Marketing Hub innehåller kraftfulla marknadsföringsverktyg för att attrahera besökare, konvertera dem till kunder och göra dem nöjda.
Med avancerade automatiseringsmöjligheter och alla de viktigaste funktionerna kan du med lätthet i Marketing Hub följa inbound-marketing-modellen.
Och kanske det bästa av allt – du samlar allt i ett system.
Med dina leads i HubSpot kan du enkelt segmentera kontakterna och företag i listor och skapa hyperfokuserade kampanjer och automatiserade flöden.
I Marketing Hub får du även full kontroll över dina annonser, formulär, call-to-actions och landningssidor.
Om du är aktiv på sociala medier ingår självklart ett verktyg för detta också.
HubSpot ger dig även ett kraftfullt e-postprogram med full automatisering.
Och mycket mer.
HubSpot Ads
Ads är HubSpots annonseringsverktyg som hjälper dig hålla koll på din reklam.
Här skapar du både kampanjer, din publik och olika event samt får en snabb överblick över hur dina annonser presterar – inklusive ROI.
Värdefull information om annonser i HubSpot:
- Anslut ditt reklamkonto för Google, Facebook och LinkedIn.
- Skapa din audience
- Skapa Google search ad-kampanjer
- Skapa Facebook och LinkedIn-annonser för leads och ökad trafik
- Annons-attribution
- Spåra dina annonser
Felavhjälpning:
HubSpot Ads FAQ är en samlingssida som svarar på vanliga frågor relaterade till annonsering i HubSpot.
HubSpot Email
E-postmarknadsföring är en av B2B-företags viktigaste delar och i HubSpots e‑postverktyg har du all funktionalitet du kan tänkas behöva.
Fördelarna med att använda HubSpot för e‑postmarknadsföring är många.
Inte minst för att du kan skicka och automatisera dina e-mejl på bästa sätt, du har även din kraftfulla CRM med kontakter, företag, listor och mer i samma plattform.
Och glöm inte HubSpots andra delar såsom landningssidor, som ger dig fler leads du kan mejla.
Där lär du dig det stora värdet av att ha e-post tillsammans med dina andra marknadsföringsaktiviteter.
Du lär dig även hur du importerar data från externa e-mejlverktyg och får tips för bättre e-postmarknadsföring i HubSpot.
Värdefull information om e-post i HubSpot:
- Infoga en kalenderinbjudan i ditt e-mejl
- Ange prenumerationstyper för e-mejl
- Hur du A/B-testar dina e-mejl
- Importera en opt-out-lista
- Förbättra din leveransförmåga i e-mejl
- Skapa och hantera smart content
- Använd en personifierad signatur i marknadsförings-mejl
- Skillnaden mellan en ’hard’ och ’soft’ bounce
Felavhjälpning:
- ”There was an issue sending an email to this contact”
- Error: ”Your changes aren’t being saved in the content editor”
Eller får du kanske inte notifikationer eller mejl från HubSpot när någonting viktigt händer? Den här artikeln hjälper dig.
HubSpot Social
Idag är få marknadsföringsstrategier kompletta utan sociala medier. Och i HubSpot finns alla verktyg du behöver för att skriva, schemalägga, övervaka och analysera dina inlägg – i alla populära sociala medier.
Du kan även göra andra coola grejer.
Till exempel så att inlägg automatiskt publiceras när du lägger upp en ny artikel på din blogg.
Värdefull information om social media-verktyget i HubSpot:
- Anslut dina sociala media-konton till HubSpot
- Skapa och publicera inlägg på sociala medier
- Ta bort inlägg
- Analysera sociala media-rapporter
- Exportera innehåll och data
Felavhjälpning:
- Felsök förhandsgranskade länkar i HubSpot Social
- Felsök problem med att ansluta din Facebook-sida till HubSpot Social
- Felsök problem med att ansluta din LinkedIn-sida till HubSpot Social
- Felsök förhandsgranskade länkar i Social-verktyget
- ’Unsuccessful social post’-fel
HubSpot Website & Landing Pages
Med din hemsida i HubSpot får du mer och kan göra mer.
Eftersom allt är under samma tak får du en total kontroll över hela din hemsidas prestanda.
Här kan du samla hela din sajt, inklusive landningssidor och blogg med fullständiga insikter från varje sida.
Du har även ’site tree’ som ger dig en överblick och kontroll över din hemsidas uppbyggnad.
HubSpot ger dig också tillgång till verktyg som webbanalyser, rapporter för dina dashboards och avancerade menyer – samt även möjligheten att exportera alla dina sidor och blogginlägg till HTML.
Värdefull information om hemsidor i HubSpot:
- Förstå en HubSpot-migrering
- Personifiera ditt innehåll
- Visa SEO-rekommendationer i HubSpot
- Uteslut trafik från din webbanalys
- Infoga dokument på din sida
- Skapa dynamiska sidor
Landningssidor
Dina landningssidor är viktiga konverteringspunkter som hjälper till att driva dina besökare vidare i köpresan.
Målet kan vara att driva prenumeranter till ditt nyhetsbrev, att ta del av ett säljerbjudande, boka en mötestid med en av dina specialister eller ladda ner en värdefull e-bok.
Eftersom alla dina marknadsförings- och säljdelar finns i HubSpot kan du smidigt analysera dina landningssidor och skräddarsy varje del för bästa prestanda.
Värdefull information om landningssidor i HubSpot:
- Skapa en sida med en startmall
- Vanliga frågor om landnings- och webbsidor
- A/B-testa din sida
- Lägg till video i ditt innehåll
Felavhjälpning för alla sidor:
- 404-fel på en publicerad sida
- Fel: dina ändringar sparas inte i Content Editor
- Fel vid sidoptimering: ’SEO information unavailable’
HubSpot Campaigns
I HubSpot skapar du enkelt kampanjer där du kan mäta prestanda och resultat på alla HubSpots olika delar.
Från sociala medie-kampanjer till annonser och landningssidor – här väljer du vilka delar och KPIs du vill mäta med blixtsnabb och klar överblick.
När du skapar en kampanj anger du mål i form av sessioner, nya kontakter, influerade kontakter, stängda deals och influerad omsättning.
Baserat på dessa mätvärden ser du och ditt team alltid hur kampanjen presterar mot målen.
Här är en bra FAQ för kampanjer.
Värdefull information om kampanjer i HubSpot:
- Skapa kampanjer
- Analysera kampanjer
- Associera assets och content med en kampanj
- Skapa och tilldela marknadsföringsuppgifter i kampanj-verktyget
- Lägg till kommentarer i din kampanj
HubSpot Lead Capture
Under ”Lead Capture” hittar du både CTAs och forms, vilket är call-to-actions och formulär du vill ha klick och leads från.
Call-to-Actions
Här hittar du en FAQ med svar på andra vanliga frågor gällande CTAs.
Värdefull information (CTAs):
- Skapa en call-to-action (CTA)
- Skapa en smarta call-to-action (CTA)
- A/B-testa CTAs
- Skapa en click-to-call eller mailto-länk
- Lägg till Google Fonts till sidor och CTAs
- Exportera data för CTA-prestanda
Felavhjälpning:
Formulär
Formulär är alltid en vital del i leadsgenerering. Det är genom formulär (vanliga, slide-in, pop-up) inkommande leads hamnar i HubSpot. Eller chatbot, som tekniskt sett också är ett formulär.
Värdefull information om formulär i HubSpot: